InfoNu.nl > Financieel > Geld > Waar snelheidscontroles op de weg?

Waar snelheidscontroles op de weg?

Waar snelheidscontroles op de weg? Natuurlijk wil je ook in 2017 geen boete voor te snel rijden. Bescherm jezelf. Op het internet vind je meerdere sites om snelheidscontroles te omzeilen en verkeersboetes te ontwijken en vermijden. Zorg dat je weet waar er controle is. Gebruik de flits app tegen de digitale flitspalen of andere apps. Niet dat met deze kennis vervolgens hard en gevaarlijk op de andere wegen gereden moet worden, maar een gewaarschuwd mens telt wel voor twee. En het kan je veel geld schelen.

Weten waar de snelheidscontroles op de weg zijn in 2017

Wil je ook weten waar er vandaag geflitst wordt, waar er gecontroleerd wordt door de politie en waar je dus al snel kans loopt op een boete? Dat kan, want er zijn op het internet meerdere sites, die je waarschuwen voor snelheidscontroles op de weg. Ook de verkeerspolitie zelf waarschuwt via verkeershandhaving.nl. Er zijn tenminste vier sites en meerdere apps, waarmee je vele boetes kunt voorkomen, door je gedrag aan te passen en door een andere route te kiezen:
  • flitsservice.nl;
  • flitsers.net;
  • flitsers.nl;
  • verkeershandhaving.nl.

Onderstaand volgt een korte toelichting op deze sites.

Flitsservice.nl

Elke dag worden de radarcontroles en flitsers geactualiseerd, zowel voor de snelwegen als de regionale wegen. Bovendien worden alle kentekens van flitsende radar- en videowagens vermeld. Er zijn meerdere mobiele elektronische diensten (wap, pda, i-mode, email, sms). Mocht het fout gaan, dan is het altijd nog interessant, om de juridische artikelen op de site te lezen Vooraf mag natuurlijk ook.

Flitsers.net

Deze site geeft een overzicht van alle flitspalen en trajectcontroles in ons land. Op de site is ook aangegeven wat de toegestane snelheid is. Door op de plek van de trajectcontrole te klikken, krijg je meer informatie over de plek waar de controle plaats vinden. Zeer handig is de kaart van Nederland op de site waar de bewuste plekken zijn gemarkeerd waardoor je van te voren kunt plannen hoe je het beste kunt rijden en waar je in ieder geval voorzichtig moet zijn. Via de kaart worden ook alle plekken getoond met flitspalen in een bepaalde provincie. Ook hier krijg je over de bewuste plek veel meer informatie als je doorklikt

Flitsers.nl

Deze site bevat uitgebreide informatie over de plekken van controles (trajectcontroles en flitspalen). Bovendien worden de trajectcontroles vermeld die niet actief zijn. Je weet wel de trajectcontrole waar je langzamer rijdt (wat verstandig is overigens), maar waar niet actueel gemeten wordt.Veel flitsinformatie wordt vermeld, aangevuld met allerlei foto’s.

Verkeershandhaving.nl

Misschien verrassend, maar ook de verkeerspolitie waarschuwt. Vaak wordt al enige tijd van te voren aangegeven waar gecontroleerd gaat worden. Dat is handig, want zo kun je je reisschema altijd op tijd aanpassen.

Verkeerscontroles checken en ontwijken

Ook op daarin niet gespecialiseerde sites vind je vaak informatie over (op handen zijnde) verkeerscontroles. Interessant daarbij zijn onder meer de volgende sites:
  • anwb.nl;
  • trafficnet.nl;
  • routenet.nl;
  • onderweg.nl.

Slot omzeil de snelheidscontroles en verkeersboetes voor te hard rijden

Weet waar je gecontroleerd kunt worden en doe er vooral je voordeel mee. Omzeil de snelheidscontroles als het even kan, want de boetes en bekeuringen voor een snelheidsovertreding in 2017 zijn hoog. Steeds meer is er de mogelijkheid om een boete gespreid te betalen, maar waarom zou je nog tegen een boete aanlopen als je weet waar je tegen de lamp kunt lopen. Overigens zijn de boetes in 2017 weer verder omhoog gegaan, wat nog meer reden is om alert te zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Waar snelheidscontroles op de weg?"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 24-03-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Autos onderweg
Schrijf mee!