InfoNu.nl > Financieel > Geld > Twyp betalen via ING

Twyp betalen via ING

Twyp betalen via ING Twyp is de app van de ING bank om met je smartphone snel te betalen aan iemand uit de contactlijst op je smartphone. Twyp gebruik je bij vele sociale gelegenheden. Wanneer jullie ergens samen gaan eten, een reisje maken, samen wat gaat drinken, gezamenlijk een cadeautje kopen. Met twyp maak je dus eenvoudig en snel geld over naar een contactpersoon uit je smartphone. Deze nieuwe app is in 2016 een eerste antwoord van de ING bank op een betaling via fintechbedrijven zoals bunq.

Twyp als nieuwe sociale betaal-app van de ING

In het betalingsverkeer is een revolutie gaande waarbij kleine fintechbedrijven zoals bunq de grote banken van de kaart proberen te vegen. Betalen is immers niet zo moeilijk te regelen zolang je maar over een veilig betalingssysteem beschikt. Daar zijn geen grote kantoren voor nodig, geen grote netwerken en geen grote banken. Als deze grote banken niet met een gepast antwoord komen zullen ze vele, vooral jongere, klanten verliezen en het zijn juist de jongere klanten die nog vele jaren klant kunnen zijn bij een bank als ze eenmaal zijn binnengehaald. De ING bank heeft daarom de app twyp ontwikkeld. Is de twyp app om te betalen het gepaste antwoord, wat kun je ermee?

Twyp is betalen aan je vrienden

Twyp is de afkorting van The way you pay. Twyp maakt het mogelijk om te betalen aan je vrienden, terwijl je chat. Deze app is gratis te downloaden van Google Play en de App Store. Voorwaarde is bij elke betaling wel dat jij maar ook de contactpersoon de app op de smartphone hebben staan. Deze manier van betalen is niet ingewikkelder dan het versturen van een berichtje. Een IBAN-nummer is niet per se nodig. Eenmaal aangemeld, krijg je een persoonlijk twyp-account. Je kunt ermee:
  • Betalen.
  • Geld ontvangen.
  • Saldo aanvullen via iDEAL of creditcard, een storting ontvangen van een ander.
  • Geld terugstorten naar je rekening.

En het mooie is dat je niet dagen op geld hoeft te wachten, maar dat de betaling vrijwel direct plaatsvindt. Samen uit eten met collega's en samen de rekening delen? Je ziet direct dat er betaald is.

Het twyp-account met chatvenster om mobiel te betalen

Het twyp-account is gekoppeld aan het telefoonnummer van je smartphone, dus als je van mobieltje wisselt moet je de app opnieuw installeren en instellen. Met deze app kun je chatten met je contactpersonen en vanuit ditzelfde chat-venster direct een betaling doen met een persoonlijke code. Openen, swipen, bedrag intikken en betalen. Simpel toch? Het enige nadeel is misschien dat er per jaar maximaal tot een bedrag van 1000 euro kan worden betaald. Dit zal zo zijn ingesteld om het veilig te houden. Je smartphone is immers een portemonnee geworden die je goed in de gaten moeten houden, en als een vreemde er de hand op weet te leggen is het maximale bedrag altijd nog gelimiteerd. Zelf kun je na een betaling zien hoeveel ruimte er nog over is en je kunt je digitale portemonnee weer aanvullen via iDEAL of creditcard.

Het gemak en de snelheid dient de mens

Twyp is in alle opzichten een goedkope manier van betalen en de snelheid van betalen is de grootste aantrekkingskracht van deze betaal-app. Er zijn geen verborgen kosten. Een beperking is dat je niet in één keer een bepaalde groep wat kunt betalen, het zijn dus wel individuele betalingen. Maar de handelssnelheid is zo hoog dat ook dit geen probleem hoeft te zijn.

De ING bank een hippe bank?

Het gaat wat ver om te stellen dat de ING bank een hippe bank is, het is een kolos van een bank, maar ook deze kolos weet steeds meer handige apps te ontwikkelen die in het dagelijkse betaalverkeer superhandig zijn. En daar hoort twyp zeker ook bij.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • ING

Reageer op het artikel "Twyp betalen via ING"

Infoteur: Zeemeeuw
Gepubliceerd: 20-05-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!