InfoNu.nl > Financieel > Geld > Overzicht spaar- en klantenkaarten van fysieke winkels

Overzicht spaar- en klantenkaarten van fysieke winkels

Overzicht spaar- en klantenkaarten van fysieke winkels Ruim 70 procent van de Nederlanders heeft minstens een klantenkaart in zijn of haar portemonnee. Ze bestaan er om punten te sparen, tegoeden op te bouwen of voor persoonlijke reclames. Het grote nadeel is dat ze voor een flinke opvulling zorgen voor de portemonnee, zo'n 20 procent heeft dan ook meer dan vijf kaarten bij zich. De meest bekende kaart is de AH bonuskaart die er daarnaast ook voor zorgt dat er airmiles worden gespaard, maar ook de IKEA, Gall en Gall en de Ici Paris XL hebben een dergelijke kaart.

Inhoud

De AH-bonuskaart

De bekendste klantenkaart is de bonuskaart van de Albert Heijn. Deze kan anoniem gebruiken maar ook koppelen aan uw naam. Wanneer u hem anoniem gebruikt, krijg u wel de speciale bonuskortingen maar geen persoonlijke aanbiedingen. Door het gebruiken van de persoonlijke kaart krijgt u speciale persoonlijke aanbiedingen gebaseerd op uw aankopen. Daarnaast worden er ook airmiles gespaard wanneer de bonus kaart aan uw airmiles kaart is gekoppeld. Voor iedere 2 euro aan boodschappen krijgt u 1 airmile, die u weer kan inwisselen bij de Albert Heijn of andere aangesloten winkels. Een mooie bijkomstigheid is dat de bonuskaart is te gebruiken als sleutelhanger waardoor verloren sleutels gekoppeld kunnen worden aan de eigenaar en weer worden teruggebracht. Wanneer er meerdere kaarten zijn binnen een gezin kunnen deze worden gekoppeld om zo elkaars aankopen te kunnen bekijken en van dezelfde persoonlijke aanbiedingen gebruik te kunnen maken.

De bonuskaart kan worden opgehaald in de winkel, de pas is dan gelijk te gebruiken als anonieme kaart. U kunt de kaart via de Albert Heijn site koppelen. Wanneer je een airmiles kaart wil aanvragen kunt je dat op de site van airmiles doen.

De Klant&kaart van de Gall&Gall

De Gall&Gall kaart kost tien euro per jaar maar zorgt wel voor verschillende voordelen. Ten eerste krijgen kaarthouders altijd 10 procent korting op wijn, bubbels en whisky. Zeker als u regelmatig bij de Gall&Gall koopt is deze kaart voordelig. Daarnaast zijn er voor kaarthouder altijd bijzondere aanbiedingen op wijn en sterke drank. Ook krijgt u een abonnement op het inspirerende tijdschrift Proef&. U krijgt hoge korting op een speciaal samengesteld Wijn Proefpakket met wisselende thema's en wordt u op de hoogte gehouden wanneer er nieuwe producten in het assortiment komen. U kunt de Klant&Kaart voor 10 euro bestellen op de website van Gall&Gall.

De Ici Paris Privilege Pas

De Ici Paris Privilege Pas is een gratis kaart die zorgt voor voordelen bij de Ici Paris en waarbij u punten kunt sparen. Voor iedere euro die wordt besteed bij de Ici Paris spaar je een Privilege Punt, bij 250 punten krijgt u automatisch een Privilege Cheque ter waarde van 5 euro thuisgestuurd. Daarnaast krijg u post van uw favoriete merken, krijgt u persoonlijke aanbiedingen, krijgt u de Ici Paris nieuwsbrief en krijgt u een speciale aanbieding op je verjaardag. Ook zijn er speciale klantendagen waarvoor alleen Privilege Pashouders worden uitgenodigd.

De pas is aan te vragen in fysieke winkels van de Ici Paris XL en is gratis. U kunt een aanvraagformulier bij een medewerker vragen, nadat deze is ingevuld krijg je de pas gelijk mee naar huis.

De GAMMAplus voordeelkaart

De GAMMAplus kaart is een gratis kaart die zorgt voor vele kortingen en voordelen. Zo zijn er exclusieve kortingen voor GAMMAplus kaarthouders die kunnen oplopen tot 20 procent. Wanneer er voor meer dan 30 euro wordt besteedt in de winkel krijgt u een kortingsbon van minimaal 1 euro en kan oplopen tot 30 euro, deze is geldig bij de volgende aankoop. Wanneer u regelmatig uw kortingsbon gebruikt krijgt u soms extra kortingsbonnen in de winkel als extraatje. Nog een voordeel van de kaart is dat kaarthouders gratis een GAMMA bestelwagen kunnen huren.

De kaart is aan te vragen in de winkel. Vraag een medewerker aan de balie van de klantenservice naar de kaart. Vul het aanvraagformulier in en u ontvangt de kaart direct.

De KARWEI KAART

Door het gebruik van de KARWEI KAART spaart u niet alleen voor extra kortingen maar zijn er ook vele andere voordelen. U krijgt persoonlijk klus advies, u kunt thuis interieuradvies krijgen van een stylist, plaatmateriaal wordt gratis op maat gezaagd, u kunt de eerste twee uur gratis een aanhangwagen huren, u kunt tot 3 maanden na aankoop ruilen en retourneren, u kunt uw aankopen thuis laten bezorgen en u kunt naar koopavonden en workshops speciaal voor kaarthouders. Bij iedere euro die u besteedt in winkel en webshop krijgt u twee punten. Bij elke 300 punten krijgt u een waardecheque van 2,50. Om de kaart in de webshop te kunnen gebruiken moet u deze eerst koppelen aan uw online account op de site van karwei.

De kaart is aan te vragen in fysieke KARWEI-winkels. Bij de informatiebalie vult u uw gegevens in waarna u de kaart ontvangt, als u uw e-mailadres invult krijgt u een waardecheque van 5 euro in uw mailbox.

Kruidvat

Voor elke euro die u uitgeeft bij Kruidvat krijgt u een punt. Deze punten kunnen worden gespaard om in te wisselen voor cadeaus, kortingen op uitjes, sieraden of ze kunnen worden gedoneerd aan een goed doel. Daarnaast kunt u kiezen voor een wekelijkse of dagelijkse voordeelmail, waarin verrassende persoonlijke aanbiedingen staan, gebaseerd op eerdere aankopen. Ook maakt u kans op fantastische prijzen, kunt u producten testen en kunt u deelnemen aan events en masterclasses.GA

U kunt de voordeelkaart ophalen in een Kruidvatwinkel waarna u gelijk punten spaart. U kunt de kaart registreren via de Kruidvatwebsite of via de Kruidvat-App.

IKEA family card

Met een IKEA family card profiteert u van kortingen, extra services, speciale prijzen voor IKEA family producten en gratis deelname aan activiteiten. U krijgt speciale kortingen in het IKEA-restaurant zoals gratis thee en koffie, u krijgt regelmatig aanbiedingen van partners van de IKEA, u krijgt nieuwsbrieven mer het laatste nieuws en aanbiedingen. Ook zijn er voor IKEA family card houders speciale garantieregelingen zoals onbeperkt ruilen en retourneren en garantie tot aan de voordeur. Wanneer u een aanhanger huurt krijgt u het derde uur gratis.

U kunt uw IKEA family pas aanvragen in de winkel, u krijgt dan gelijk een tijdelijk pas mee voor directe kortingen waarna u de echte pas thuisgestuurd krijgt. U kunt de pas ook via de IKEA-site aanvragen.
© 2015 - 2017 Sanj, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Airmiles: sparen, inwisselen en spaartipsAirmiles: sparen, inwisselen en spaartipsAirmiles is wellicht het bekendste en populairste spaarsysteem van Nederland. Miljoenen mensen hebben dat blauwe kaartje…
Korting via klantenkaartenVeel grote winkelbedrijven bieden korting via zogenaamde klantenkaarten. In de meeste gevallen fungeren deze ook als cre…
Ikea Eindhoven (Son): adres, openingstijden en routeIkea Eindhoven (Son): adres, openingstijden en routeEén van de grootste Ikea filialen in Nederland is de Ikea in Eindhoven (ook wel Ikea Son genoemd). De Ikea vestiging in…
Gall & Gall; dat is pas genietenTegenwoordig een begrip binnen de slijterijen, even langs Gall & Gall voor een borreltje of een wijntje. Waarschijnlijk…
Lenen  snelle lening bij KruidvatLenen snelle lening bij KruidvatU kunt bij Kruidvat sparen, een goede verzekering afsluiten en veilig een lening of consumptief krediet afsluiten. Dit i…
Bronnen en referenties
  • http://www.nrcq.nl/2014/08/18/klantenkaarten-iedereen-heeft-ze-maar-ze-zijn-passe
  • https://www.karwei.nl/klantenservice/klantenkaart
  • https://www.kruidvat.nl/your-card
  • http://www.ikea.com/ms/nl_NL/ikea_family/about_ikea_family.html
  • https://www.gamma.be/nl/klanteninformatie/gammaplus/voordelen-kaarthouders
  • http://www.iciparisxl.nl/nl_NL/Informatie/Privilege-Pas/cbHgPAqLsJkx4AAAEjrQIbD9N_
  • https://www.gall.nl/shop/910635-klantenkaart/
  • http://www.ah.nl/bonuskaart

Reageer op het artikel "Overzicht spaar- en klantenkaarten van fysieke winkels"

Infoteur: Sanj
Laatste update: 27-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!