InfoNu.nl > Financieel > Geld > De meest onzinnige besparingen

De meest onzinnige besparingen

De meest onzinnige besparingen Het internet is overladen met tips om geld te besparen. Sommige besparingen zijn echter zinloos. De besparing is zeer gering of het kost teveel tijd om de geringe besparing te kunnen verantwoorden.
Elektrische apparaten niet op stand-by laten staan en het gebruiken van energiezuinige lampen zijn nuttige besparingen, maar dat geldt niet voor enkele onzinnige tips die ik van het internet heb gehaald. In dit artikel treft u de meest onzinnige bespaartips aan.

Steen in stortbak van de wc

Per spoelbeurt wordt er 8 tot 10 liter schoon water gebruikt. De meeste toiletten hebben een bespaarknop waardoor er minder water gebruikt wordt. U kunt nog meer water besparen door een baksteen in de stortbak te leggen. Per volledige spoelbeurt kan dit ongeveer één liter water besparen. Hierbij wordt voorbij gegaan aan de reden waarom een volledige spoelbeurt zoveel water vergt. De grote hoeveelheid water is nodig om een grote boodschap weg te spoelen. Als u nagaat dat één spoelbeurt ongeveer één tot twee centen kost aan water, zal de steen in de stortbak u dagelijks mogelijk twee tot drie centen besparing opleveren. Met andere woorden, het is de ergernis niet waard.

WC-rol ovaal maken

Ook de tweede tip heeft betrekking op het toilet. Door een wc-rol plat te drukken voordat u deze in de rolhouder plaatst, kunt u het gebruik van wc-papier beperken. Door de ovale vorm van de wc-rol zal het lastiger worden om in één keer veel papier van de rol af te halen. Het resultaat is dat er minder papier wordt gepakt per keer. Alleen al door de beeldvorming is dit een gore tip.

Tablet zeep in plaats van een zeeppompje

De laatste tip gericht op het toilet heeft betrekking op het gebruiken van zeep. De zeeppomp is hygiënischer, maar duurder. Door de pomp gewoon weer te vervangen door een blok zeep, kan er een besparing van tien tot vijftien euro per jaar doorgevoerd worden. Indien u deze bespaartip gaat combineren met de vorige tip, wordt het een smerig verhaal.

Plassen onder de douche

Mijn excuses, maar ook de vierde tip heeft met de stoelgang te maken. Door te plassen onder de douche kan er een spoelbuurt bespaard worden. De besparing zal ongeveer één tot twee centen per keer zijn dat u uzelf over de benen gaat plassen. Tel uit je winst.

Verkleumen door de thermostaat op 19 graden te zetten

De verwarming een paar graadjes lager is een nuttige besparing als u kijkt naar het geld dat u kunt besparen, maar levensvreugde is ook iets waard. Indien u het prettig vindt om met een dikke trui en dubbele sokken in uw huis te lopen, kan dit een verstandige tip zijn. Door te verkleumen in uw huis gaat u zich zo ongelukkig voelen dat alle energie uit uw lichaam gaat verdwijnen. Dit geeft weer een extra besparing, want u hebt niet meer de energie om iets te ondernemen.

Een stofzuiger kopen zonder stofzuigerzakken

Er zijn nu veel te dure stofzuigers te verkrijgen die geen stofzuigerzakken meer hebben. Wat er in de reclame-uitingen van deze stofzuigers niet wordt gezegd is dat deze stofzuigers 100 tot 150 duurder zijn dan de stofzuigers met stofzuigerzakken. U moet heel lang met uw stofzuiger doen om de extra investering terug te winnen.

Stofzuigerzakken leeg halen

De stofzuigerzakken zijn zo vormgegeven, dat het niet eenvoudig is om deze te hergebruiken. Dit moet u echter ook niet willen. Met enige moeite kunt u de zakken leegtrekken, maar het is een stoffige klus die de moeite niet gaat lonen.

Hebt u nog meer onzinnige tips? Plaats deze alstublieft als reactie onder dit artikel. Dit zijn allemaal tips waar wij ons voordeel niet mee kunnen doen, maar die wij wel graag willen horen.
Gerelateerde artikelen
Klussen: lekkende wc repareren / doorlopende wc reparerenKlussen: lekkende wc repareren / doorlopende wc reparerenEen lekkage van de stortbak is hinderlijk maar nog vrij goed te verhelpen. Wanneer de lekkage van onder de wc-pot komt m…
Sparen in NederlandSparen in NederlandSparen was in Nederland van oudsher voorbehouden aan de traditionele spaarbanken. Maar de invoering van de AOW en andere…
Kleine besparingen hebben geen zinKleine besparingen hebben geen zinBesparen door iets goedkopere merken boodschappen te kopen heeft weinig effect. Consumenten focussen zich teveel op de k…
De slechtste bespaartipsDe slechtste bespaartipsOp het internet wordt u overladen met bespaartips. Sommige tips zijn zo zinloon dat het slechte bespaartips zijn. Onders…
Bronnen en referenties
  • http://financieel.infonu.nl/geld/92315-de-slechtste-bespaartips.html
  • http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/belachelijke-bespaartips-bij-meer-voor-minder/speel/1/
  • http://bespaar-tips.com/

Reageer op het artikel "De meest onzinnige besparingen"

Reacties

Maria, 08-01-2017 14:15 #2
Op deze manier wordt ook rekening gehouden met het overmatig gebruik van schoon water. Het is een kleine moeite, dus waarom niet? Je kan het zien als een druppel op een gloeiende plaat, maar ook zou je kunnen zeggen dat elke oceaan begint met één druppel. Wat een negativiteit zeg, jammer!

Han van Gelderen, 08-02-2013 19:14 #1
Een heerlijke onzin tip:

"Als je strijkt en je bent bijna klaar als je nog een paar theedoeken moet strijken dan trek je de stekker eruit. De strijkbout is nog warm dus energie besparen met laatste stukje strijken."

Zal niet meer dan zo'n 0, 25 per jaar besparen.

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 06-02-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 2
Schrijf mee!