InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Internet bankieren SNS bank

Internet bankieren SNS bank

Internet bankieren SNS bank De SNS bank is een Nederlandse bank die de mogelijkheid biedt om de bankzaken via het internet te regelen. Tegenwoordig biedt elke Nederlandse bank deze service en kan elke kant via het internet inloggen op zijn of haar account om bijna alle bankzaken te regelen. De SNS bank is hierin geen uitzondering en biedt al jaren deze service.

De SNS bank

De SNS is een afkorting voor Samenwerkende Nederlandse Spaarbanken en is ontstaan in het jaar 1817. In dit jaar werd de eerste Nederlandse spaarbank geopend. Sindsdien is de bank uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 3000 medewerkers en heeft de bank vestigingen door geheel Nederland. Het hoofdkantoor van de SNS bevindt zich in de stad Utrecht.

Waarvoor kan Internet bankieren van de SNS bank gebruikt worden

Een klant van de SNS bank heeft toegang tot internet bankieren 24 uur per dag, zeven dagen per week. Met ‘Mijn SNS’ kan iemand:

  • Het actueel saldo bekijken van lopende rekeningen
  • Geld overschrijven naar een andere rekening
  • Bekijken van verrichte overschrijvingen, uitgaven en inkomsten
  • Het bekijken van de stand van creditcard, verzekeringen, hypotheek en beleggingen
  • Instellen van daglimiet voor betalingen
  • Instellen van voorkeursbedrag pinnen uit een SNS geldautomaat
Met Mijn SNS kan iemand ook persoonlijke berichten en aanbiedingen ontvangen.

Aanvragen van SNS internet bankieren

Wanneer je voor het eerst een betaal- en/of spaarrekening aanvraagt krijg je automatisch toegang tot SNS internet bankieren. Wanneer je nog geen toegang hebt, kun je via het internet een formulier invullen om een digipas en digiocde aan te vragen. Binnen drie werkdagen ontvang je beiden en heb je toegang tot SNS internet bankieren via de website van de SNS.

Inloggen SNS bankieren

Je kunt op twee manieren inloggen op SNS internet bankieren. Via de SNS internetpagina heb je de mogelijkheid om in te loggen via de digipas of met een digicode. Bij het aanvragen van SNS internetbankieren ontvang je een digipas. Dit is een apparaatje met een digipas serienummer die je dient in te vullen op de website. Een digicode bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord welke je beide moet invullen op de website om toegang te krijgen tot SNS internet bankieren.

Overschrijven van geld

Voor het overmaken van geld heb je twee verschillende codes nodig. Voor het overmaken van geld naar je eigen betaal-/spaarrekening kun je de digicode gebruiken. Wanneer je inlogt met deze digicode heb je ook inzicht in al je betaal- en spaarrekeningen. Deze code heb je ook nodig voor effectentransacties en orders. Echter wanneer je geld wilt overmaken naar een betalingsrekening van iemand anders, dan moet je de digipas gebruiken.

Andere mogelijkheden Internet bankieren SNS

SNS Kasboek
SNS kasboek is het huishoudboekje van de SNS. Met dit huishoudboekje kun je alle uitgaven en inkomsten gemakkelijk bijhouden en zo zien hoeveel je aan wat elke maand besteedt. Met dit SNS Kasboek wil de SNS de uitgaven inzichtelijker maken.

Automatisch sparen
Mijn SNS geeft de gebruiker de mogelijkheid om op twee manieren automatisch te sparen. Je kunt sparen naar wat je over hebt waarbij een bedrag boven jouw ingestelde grens automatisch wordt overgeboekt naar je spaarrekening aan het einde van een periode. Daarnaast kun je standaard een vast bedrag sparen.

Het regelen van je beleggingen
Met Mijn SNS heb je de mogelijkheid om al je beleggingen te regelen. Via MIjn SNS kun je je beleggingen inzien, verkopen, kopen en ruilen. Daarnaast kun je oude transacties inzien en periodieke aankopen beheren.
© 2011 - 2014 Misterlak, gepubliceerd in Diversen (Financieel) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Rabobank telebankieren en de mogelijkhedenRabobank telebankieren en de mogelijkhedenBijna alle Nederlandse banken bieden om de mogelijkheid om alle bankzaken via het Internet te regelen. De Rabobank is hi…
Internetbankieren: Keytrade bank uitgeroepen tot beste bankInternetbankieren: Keytrade bank uitgeroepen tot beste bankDe Belgische internetbank Keytrade werd door het gezaghebbende tijdschrift Moneytalk uitgeroepen tot beste bank van het…
ABN AMRO Direct Kwartaal SparenABN AMRO Direct Kwartaal SparenNa de introductie van een nieuwe vrij opneembare spaarrekening van ABN AMRO, de Direct Sparen rekening, is er nu ook een…
Home Bank Plus van ING Bank: e-banking voor professionelenHome Bank Plus van ING Bank: e-banking voor professionelenING Bank beschikt naast de gewone formule van elektronisch bankieren voor particulieren ook nog over een e-bankingformul…
Alles over Ideal betalingenAlles over Ideal betalingenBetalen op internet is voor velen nog geen normale zaak. Veel mensen zijn bang voor de veiligheid en vertrouwen het beta…

Reageer op het artikel "Internet bankieren SNS bank"

Infoteur: Misterlak
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!