InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Veilig betalen op het internet met de Paysafecard

Veilig betalen op het internet met de Paysafecard

Veilig betalen op het internet met de Paysafecard Veilig omgaan met je persoonlijk gegevens, waaronder vooral je bankgegevens en creditcard gegevens, blijft een belangrijk onderwerp op het Internet. Veel mensen twijfelen nog steeds of het wel veilig is om je bankgegevens zomaar af te geven op één of andere internetpagina. Paysafecard biedt de mogelijkheid aan om te betalen via het Internet zonder je gegevens op te geven.

Wat is Paysafecard?

Paysafeguard is een bedrijf gevestigd in Wenen, Oostenrijk en bestaat sinds 2000. Het is een online betalingssysteem wat vooral gebruikt wordt voor online winkelen. Het is actief in verschillende landen waaronder de Verenigde Staten en de meeste landen van de Europese Unie waaronder Nederland. Sinds 2006 wordt het betalingssysteem zelfs ondersteund door de Europese Unie. In Nederland wordt deze op meer dan 300.000 locaties verkocht.

Hoe werkt de Paysafecard?

Paysafecard is te koop bij meer dan 300.000 locaties waaronder de winkels Primera, AKO shops, Bruna en Supercoop supermarkten. In deze winkels kun je Paysafecard tegoeden kopen van 10, 25, 50 en 100 euro. Het enige wat je krijgt in de winkel is een kassabon. Op deze kassabon staat een unieke 16 cijferige code. Deze code kun je vervolgens op de Internetwinkel invoeren waardoor je op deze manier betaald. Let hierbij wel op dat de Internetwinkel deze manier van betalen accepteert.

Wil je meer dan 100 euro uitgeven in één keer dan kun je maximaal tien keer een tegoed kopen tot aan 1.000 euro. Bij het betalen op de internetwinkel voer je meerdere malen een pincode in totdat het bedrag betaald is.

Waar kun je het tegoed van de Paysafecard inzien?

Bij het doen van een aankoop komt het vaak voor dat je niet precies het eerder aangeschafte tegoed spendeert. Het resterende tegoed kun je inzien op de internetpagina van Paysafecard. Door het invoeren van je unieke pincode krijg je toegang tot je overzicht van hoeveel je nog kunt besteden. De Paysafecard heeft geen vervaldatum en het tegoed zal dan ook altijd beschikbaar blijven minus de onderhoudsbijdrage na 12 maanden.

Mocht je geen gebruik meer willen maken van Paysafecard, maar je hebt nog wel tegoed? Dit tegoed kun je terug laten storten op je bankrekening. Hier kunnen echter wel kosten aan verbonden zijn.

Wat de kosten van de Paysafecard?

Er zijn voor de eerste twaalf maanden geen kosten verbonden aan de Paysafecard . Pas na twaalf maanden berekent Paysafecard een onderhoudsbijdrage van 2 euro per maand. Dit wordt van het resterende tegoed afgehaald.

Is de Paysafecard veilig om te gebruiken?

De Paysafecard is beveiligd aan de hand van de unieke 16 cijferige code die je krijgt bij aanschaf van het tegoed in de winkel. Paysafecard geeft je echter ook de mogelijkheid om een wachtwoord in te stellen voor je Paysafecard. Met de Paysafecard hoef je geen bankgegevens en of creditcard gegevens op te geven of andere persoonlijk gegevens. Hierdoor is het betalen met de Paysafecard veilig. Dat neemt niet weg dat er geen misbruik van deze betalingsmethode gemaakt kan worden. Als gebruiker dien je altijd eerst te controleren of een internetwinkel daadwerkelijk aangesloten is bij Paysafecard voordat je je Pincode invoert.
© 2011 - 2014 Misterlak, gepubliceerd in Diversen (Financieel) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Creditcard: kosten & renteCreditcard: kosten & renteDe creditcard is een wereldwijd geaccepteerd betaalmiddel. Betalen in restaurants, in winkels of bij het bestellen van t…
De 3V een functionele prepaid creditcardDe 3V een functionele prepaid creditcardEr is een prepaid creditcard van Visa die veilig is en die je bijna overal online kunt gebruiken. De creditcard is voor…
Winkelen op internet, betalen met iDealWinkelen op internet is de laatste jaren de normaalste zaak van de wereld geworden. In de beginjaren werd voornamelijk m…
Creditcards, kredietkaartenCreditcards, kredietkaartenMet een creditcard kun je gemakkelijk betalen, maar hoe werkt het eigenlijk? Wat zijn de voordelen en nadelen van een cr…
Te jong voor creditcard? Betaal online met Wallie CardTe jong voor creditcard? Betaal online met Wallie CardVeel jongeren lopen tegen het probleem dat zij niet in het bezit zijn van een creditcard. Vaak kan er online betaald wor…

Reageer op het artikel "Veilig betalen op het internet met de Paysafecard"

Reactie

Jan Pot, 31-05-2013 16:19 #1
Beste mevrouw/mijnheer,

Ik heb alleen twee cadeaubonnen van paysafecard en geen paysafecard zelf.
Ik kan hem nergens in een Nederlandse webwinkel gebruiken om te betalen, zelfs niet bij de winkel waar de bon is gekocht (AKO).
Veilig betalen via Internet is leuk, maar niet als je er niets mee kunt kopen in Nederlandse webwinkels.
Ik wil er gewoon een e-book of muziek cd(s) mee betalen.

Met vriendelijke groet.

J. Pot

Infoteur: Misterlak
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!