InfoNu.nl > Financieel > Diversen > InfoNu.nl geeft mogelijkheden om (extra) geld te verdienen

InfoNu.nl geeft mogelijkheden om (extra) geld te verdienen

InfoNu.nl geeft mogelijkheden om (extra) geld te verdienen InfoNu is niet het eerste en enige initiatief op het gebied van het schrijven van teksten voor een website op internet. Het zal ook zeker niet het laatste idee zijn dat op internet zal worden uitgeprobeerd. Niet alle mogelijkheden die op internet worden aangeboden voldoen aan de verwachtingen. www.InfoNu.nl is een uitzondering. Het werkt. Want de bijna 2.900 infoteurs verdienen door het schrijven van ongeveer 72.500 artikelen en 3.600 specials met informatie, vaak als thuiswerk, er extra geld mee.

Tekstenschrijven

In het verleden kon men met het schrijven van een scriptie, artikel, essay, opstel, ondernemersplan, EVC, liefdesbrief, sollicitatiebrief geen geld verdienen. Vanaf oktober 2006 kan een ieder die iets heeft geschreven er geld mee (bij)verdienen. De schrijvers heten bij InfoNu infoteur en iedereen kan zich bij InfoNu aanmelden en zich registreren als 'infoteur'. Het unieke is dat ieder die een artikel op de website van InfoNu plaatst een deel van de advertentieopbrengsten krijgt die het artikel genereert. Het voordeel is dat de ene persoon geld ontvangt voor zijn geleverde tekst en de ander op InfoNu de informatie kan vinden die gezocht wordt.

Informatie van A tot Z

Het was ooit een simpel idee. In de dagelijkse praktijk blijkt www.InfoNu.nl echter op een voortreffelijke wijze in onze informatiebehoefte te voorzien. WWW.InfoNu.nl zou het beste vergeleken kunnen worden met Wikipedia. Echter met dit grote verschil dat er nu ook betaalde inkomsten kunnen worden verkregen met het aanleveren van artikelen aan de bibliotheek van InfoNu.

Rubriekindeling

www.InfoNu.nl is opgedeeld in 19 rubrieken. Logische rubrieken die snel informatie verschaffen over het betreffende onderwerp. Er is geen onderwerp dat niet toegevoegd kan worden aan de "bibliotheek". De hoofdrubrieken kennen een nadere onderverdeling en het zoeken naar het juiste artikel wordt daardoor erg gemakkelijk. Door de gekozen rubriekindeling, de vele reeds beschreven onderwerpen en de actualiteitswaarde van de artikelen, is InfoNu geschikt voor een wel heel breed publiek. De indruk die InfoNu geeft, is een database met allemaal relevante informatie. Informatie die ook vaak verder gaat dan een online encyclopedie.

Betrouwbaarheid van de informatie op www.InfoNu.nl

In het vijf jarig bestaan van InfoNu is een belangrijke vraag over de betrouwbaarheid van de informatie wel beantwoord. De beantwoording van de betrouwbaarheidsvraag is gelukkig door InfoNu ook op een internetmanier opgelost. Immers de bezoekers kunnen de opgevraagde informatie beoordelen en hebben de mogelijkheid om een commentaar op de kwaliteit van de opgevraagde informatie op InfoNu achter te laten.

Kwaliteit van InfoNu

De kwaliteit van de informatie op InfoNu kan nooit voor de honderd procent gegarandeerd worden. Infoteurs en de bezoekers van InfoNu behouden een eigen verantwoordelijkheid om de gevonden informatie te wegen en nieuwe bevindingen op InfoNu achter te laten. Zeker is dat door de interactie die InfoNu oplevert, er wel gesteld kan worden dat er een hoog zelfreinigend vermogen is. Dit komt de kwaliteit alleen maar ten goed.

Inkomen van de infoteur

Als er een artikel geplaatst wordt op InfoNu, wordt er door Google AdSense advertenties binnen het geplaatste artikel weergegeven. Door bezoekers van het artikel kan worden doorgeklikt naar de adverteerders en door het klikken wordt er inkomsten genoten. Van de weergaven en daaruit vloeiende klikinkomsten ontvangt de infoteur minimaal 50 procent van de inkomsten. Deze inkomsten ontvangt de infoteur zolang hij als infoteur op www.InfoNu.nl geregistreerd is.

Zoekwoorden

Vooral door de komst van zoekwoord gerelateerde advertentieprogramma's, zoals die van Google, Bing of Yahoo, verhogen de vindbaarheid van het artikel van de infoteur. Juist de komst van zoekwoord gerelateerde advertenties maakt dat er altijd relevante advertenties rond het artikelen kunnen worden geplaatst. Deze advertenties genereren automatisch voldoende advertentieverkeer en dus omzet voor de infoteur.

Zoektermen

Overigens heeft de infoteur ook nog langs een andere weg invloed op het verwerven van inkomsten van zijn geschreven teksten op InfoNu. WWW.InfoNu.nl maakt op een wel heel slimme wijze gebruik van 'user generated content'. Infoteurs voegen immers zelf de zoektermen in bij het door hen geschreven onderwerpen. In de achterliggen de vijf jaar heeft www.InfoNu.nl zijn bestaansrecht wel bewezen. De toename van het aantal artikelen en geregistreerde infoteurs rechtvaardigen de stelling dat er met het schrijven van artikelen wel degelijk mogelijkheden zijn om extra geld (bij) te verdienen

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe kan je geld verdienen met teksten schrijven?Hoe kan je geld verdienen met teksten schrijven?In deze financieel moeilijke tijd is het goed mogelijk dat jij op zoek bent naar extra (zak)geld. Dankzij het internet h…
Hulp bij je eerste artikel op InfoNuHulp bij je eerste artikel op InfoNuBij InfoNu kun je geld verdienen als tekstschrijver. En een eenmaal geschreven artikel blijft geld opleveren. Dit klinkt…
Geld verdienen met thuiswerk: de soorten thuiswerkGeld verdienen met thuiswerk: de soorten thuiswerkDe meeste mensen verdienen hun brood door elke dag de verplaatsing naar hun werk te maken. Zeker 's winters, wanneer je…
Geld verdienen met online schrijvenGeld verdienen met online schrijvenTegenwoordig is het ontzettend populair: een zakcentje verdienen door wanneer u wilt te werken op het internet. Er worde…
Geld verdienen onlineGeld verdienen onlineGeld verdienen online, wie wil dat nou niet? Op het internet zijn meerdere mogelijkheden om geld te verdienen. Zo kun je…
Bronnen en referenties
  • www.infonu.nl
  • 5 jarig betaan, proficiat en nog veel succces

Reageer op het artikel "InfoNu.nl geeft mogelijkheden om (extra) geld te verdienen"

Reacties

Drie (infoteur), 03-11-2013 11:12 #2
zie nu dat het ook geldt voor je andere linkjes :-) Reactie infoteur, 03-11-2013
Hou me aanbevolen als je meer linken ontdekt die niet werken. Jammer dat andere bezoekers dit niet even aan je melden.

Nogmaals dank,

super attent,

TekstSchrijverT

Drie (infoteur), 03-11-2013 11:12 #1
Hoi medeschrijver :-), Ik kwam via via op je artikel uit, en zag dat je link in het hoofdstuk Inkomen van de infoteur, op het woord 'artikel' niet werkt. De link is http://http//www.infonu.nl/index.php?ref=33439, dubbele http dus. Dacht laat het je even weten. Schrijf ze!
Groetjes, Drie Reactie infoteur, 03-11-2013
Na enig speurwerk heb ik de fout kunnen achterhalen. Dank voor de tip. De fout zal er vast vanaf het begin van het artikel al ingezeten hebben.

TekstSchrijverT

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 03-11-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!