InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Cash Passport: creditcard voor op reis

Cash Passport: creditcard voor op reis

Cash Passport: creditcard voor op reis Wanneer je op reis gaat, krijg je te maken met allerlei soorten valuta en alle andere zaken met betrekking tot (het opnemen van) geld en betalingen. Bovendien kunnen hier vaak flink wat extra kosten aan verbonden zijn in het buitenland, zoals transactiekosten. Onder andere daarom is het belangrijk om goed op de hoogte te zaken van de financiële gang van zaken in het buitenland en kan je een handig hulpmiddel zoals Cash Passport goed gebruiken.

Wat is Cash Passport?

Cash Passport is een creditcard van MasterCard speciaal voor in het buitenland. Op deze prepaid creditcard kun je namelijk verschillende valuta zetten, waarbij je de keuze hebt tussen euro's, Britse ponden of Amerikaanse dollars. Je kunt op deze kaart verschillende valuta's tegelijkertijd laden, zodat het ook mogelijk is de kaart te gebruiken als u op doorreis bent. Dankzij Cash Passport heb je dus dezelfde mogelijkheden als met reischeques, maar dan gemakkelijker en veiliger. Met Cash Passport kun je gemakkelijk geld opnemen bij wereldwijd twee miljoen automaten en ook kun je met deze kaart betalen in restaurants en winkels. Dat maakt deze kaart handig voor reizigers, zowel voor een enkele verre reis of om meerdere zakenreizen.

Wat is het verschil tussen een reguliere en een prepaid creditcard?

Cash Passport is een prepaid creditcard. Dit soort creditcards verschillen van reguliere creditcards. Bij een prepaid Creditcard moet je namelijk zelf van te voren geld op je creditcard zetten, net als je bij een chipknip zou doen. Je kunt dan het geld opnemen dat op de creditcard staat en nooit je maximum overschrijden. Hierdoor zijn prepaid creditcards goedkoper, zijn kredietcontroles voor aanschaf niet nodig en heb je geen onverwachte bijkomende rentekosten. Zeker voor mensen die de creditcard alleen aanschaffen voor indicentele buitenlandbetalingen is de prepaid creditcard aan te raden.

Wat zijn de mogelijkheden met Cash Passport?

Cash Passport biedt een aantal mogelijkheden:

Veiligheid

Reischeques bijvoorbeeld zijn zeer fraudegevoelig. Met Cash Passport is dit veel minder het geval, omdat de creditcard niet aan uw bankrekening is gekoppeld en beschermd is met behulp van chip en pin.

Prepaid

Omdat Cash Passport een prepaid creditcard betreft zijn de risico's veel lager: je kunt niet het budget overschrijden en houdt zelf de controle.

Overal geld opnemen

Met Cash Passport kun je geld opnemen bij alle automaten waarbij het MasterCard logo is vermeld, dat zijn er 2 miljoen wereldwijd.

Verlies en diefstal

Indien er problemen zijn is er een servicedesk waarbij u een vervangende kaart kunt regelen en hulp kunt krijgen van verlies van uw paspoort bijvoorbeeld.

Extra voordelen

Als kaarthouder kunt u van extra voordelen profiteren, bijvoorbeeld bij haalmeeruitjecard.nl.

Kosten en aanvragen

Omdat het een prepaid creditcard betreft kost een Cash Passport maar 14,95 euro. Indien deze online besteld wordt kost dit vaak maar 9,95. Dit kan bijvoorbeeld via de website van GWK Travelex. Voor de aanschaf van een prepaid creditcard is wel altijd een identiteitsbewijs vereist. Na de aanschaf kan de pas direct worden opgeladen en gebruikt.

Keuze van creditcard

Wanneer je op reis gaat ontkom je er eigenlijk niet aan om een creditcard aan te schaffen. Immers is voor bijna alle buitenlandbetalingen een creditcard vereist. Om zeker te zijn dat jij altijd goed zit kun je dus het beste een creditcard aanschaffen voor je reis, Wat zijn de redenen om te kiezen voor een prepaid creditcard voor het buitenland? De reden is vaak dat de kosten van gewone creditcards hoog kunnen uitvallen wat natuurlijk onprettig is. Een prepaid creditcard biedt meer zekerheid en overzicht en bovendien kun je direct opladen in de valuta voor dat specifieke land en het saldo checken om direct te zien hoeveel je uitgeeft, in plaats van achteraf verrast te worden.

Lees verder

© 2015 - 2017 Leningexpert, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Cash Passport van GWK Travelex: altijd geld bij je!Cash Passport van GWK Travelex: altijd geld bij je!Als je op reis gaat wil je er zeker van zijn dat je altijd op een veilige manier geld voor handen hebt. Cash Passport va…
Prepaid creditcard: de creditcard zonder inkomenseisPrepaid creditcard: de creditcard zonder inkomenseisDe meeste banken bieden je niet de mogelijkheid een creditcard aan te vragen wanneer je niet tenminste een bepaald minim…
Prepaid creditcard aanbiedersPrepaid creditcard aanbiedersDe prepaid creditcard wint aan terrein, omdat deze veel gemakkelijker aan te vragen is dan een reguliere creditcard. Bij…
Prepaid creditcard Nederland: Weg met hoge rentesBestaat de prepaid credit card in Nederland? Wat kun je ermee? Waar kun je hem aanvragen? Al deze vragen worden beantwoo…
Prepaid creditcard: MoneybookersPrepaid creditcard: MoneybookersHet gebruik van de creditcard neemt steeds meer toe in populariteit. Dit is mede te danken aan dat Internetwinkels en be…
Bronnen en referenties
  • http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/Uw-kaart-gebruiken/My-Account/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Prepaid_creditcard

Reageer op het artikel "Cash Passport: creditcard voor op reis"

Infoteur: Leningexpert
Gepubliceerd: 03-01-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Special: Prepaid creditcard
Schrijf mee!