InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Financiële app voor crowdfunding

Financiële app voor crowdfunding

Het concept crowdfunding wint al sinds 2000 aan populariteit. Met het medium internet werd het namelijk een stuk gemakkelijker om je als ondernemer te manifesteren op een platform voor crowdfunding (of peer-to-peer lending). Deze trend zet zich in 2014 nog verder voort: er is nu ook een financiële app voor crowdfunding. Interessant voor de ondernemer en de enthousiaste consument.

Het succes van crowdfunding

Crowdfunding is in feite het gebruik maken van een online platform om consumenten jouw project, dienst of product te laten sponsoren of 'funden'. Op die wijze kun je het streefbedrag ophalen om het concept ook daadwerkelijk te realiseren, en de investeerders hun producten of diensten te leveren. Het concept voor crowdfunding is voortgekomen uit crowdsourcing, waarbij investeerders geld beschikbaar stelden in ruil voor inspraak in een concept. Crowdfunding is tegenwoordig erg succesvol en heeft als grote voordelen dat naamsbekendheid een direct gevolg is en dat er sprake is van een hechte band tussen ondernemer en consument. Daarnaast worden geen echte schulden gemaakt bij deze wijze van financiering. Veel ondernemers maken dus gebruik van de platforms voor crowdfunding.

CrowdWatcher: de crowdfunding app

Sinds kort is het gemakkelijk om alles over crowdfunding vanaf je telefoon te volgen, namelijk met CrowdWatcher: de crowdfunding app. Deze app is zowel bedoeld voor de ondernemers die op zoek zijn naar een manier om crowdfunding toe te passen op hun nieuwe concept, als voor de geïnteresseerde consument.

Functies van de app

Up-to-date

Met CrowdWatcher kun je gemakkelijk dagelijks up-to-date blijven over de nieuwste projecten van de verschillende crowdfunding platformen. Van elke site voor crowdfunding kun je de projecten bekijken en tevens kun je ervoor kiezen de nieuwste en meest populaire projecten te zien.

Indien je zelf een concept hebt gepubliceerd kun je tevens bijhouden hoeveel je al hebt opgehaald en ontvang je een bericht bij doelstellingen.

Interessante projecten ontdekken

Je kunt dankzij de app op zoek gaan naar interessante projecten of gerelateerde projecten, om zo de nieuwste en meest interessante projecten te ontdekken.

Alle platforms op een rij

Daarnaast geeft de app CrowdWatcher een handig overzicht van de verschillende websites voor crowdfunding, zoals onder andere Kickstarter, Symbid, Indiegogo en Oneplanetcrowd.

Ontwerp van de app

De app heeft opties voor favoriete sites en projecten, nieuws en populaire en nieuwe projecten. Door middel van deze app kun je op de projecten klikken en deze in een interne browser bekijken of delen met vrienden. Je kunt tevens per site die je als favoriet hebt gekenmerkt nieuwe en populaire projecten bekijken. Tevens kun je op deze app instellen dat je bericht wilt ontvangen wanneer een nieuw project wordt gepubliceerd of wanneer een bepaalde doelstelling is gehaald.

Beschikbaarheid

De app CrowdWatcher is gratis te downloaden in de app store. Momenteel is CrowdWatcher nog de enige app op de markt met betrekking tot crowdfunding. Naar verwachting zullen komend jaar meerdere vergelijkbare apps volgen.

Waarom crowdfunding aanwenden?

Crowdfunding is op dit moment een groeiende trend. Wat zijn de voordelen als startend ondernemer om gebruik te maken van crowdfunding in plaats van een reguliere lening?
  • Geen schulden na project
  • Slimme methode van financiering
  • Opbouw naamsbekendheid en publiek
  • Effectief gebruik van social media, zoals de CrowdWatcher app
  • Interactie met consument

Indien jij een verkoopbaar concept hebt, is het dus wellicht interessant om eens te kijken op diverse crowdfunding platforms op internet.

Lees verder

© 2014 - 2017 Leningexpert, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Platformen voor crowdfundingPlatformen voor crowdfundingCrowdfunding is één van de populairste manieren van financiering voor bedrijven in 2014. Dat zien we ook terug in het aa…
Voor- en nadelen van crowdfunding voor ondernemersVoor- en nadelen van crowdfunding voor ondernemersCrowdfunding is al sinds 2000 erg populair, maar wint anno 2014 nog steeds aan populariteit. Crowdfunding is een methode…
Investeren door middel van crowdfunding: De voor- en nadelenCrowdfunding, oftewel het aantrekken van vermogen via een groot aantal mensen die allemaal een klein bedrag investeren,…
Is crowdfunding een betrouwbare manier om aan geld te komen?Is crowdfunding een betrouwbare manier om aan geld te komen?Het wordt steeds moeilijker om bij banken geld te krijgen voor financiering van zakelijke of persoonlijke uitgaven. Het…
Oneplanetcrowd: crowdfunding voor duurzame projectenOneplanetcrowd: crowdfunding voor duurzame projectenCrowdfunding is razend populair anno 2014. Daardoor steken steeds meer platformen voor crowdfunding online de kop op. Oo…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Crowdfunding
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiele_app
  • Androidworld: http://androidworld.nl/apps/crowdwatcher-alles-over-crowdfunding-een-app/

Reageer op het artikel "Financiële app voor crowdfunding"

Infoteur: Leningexpert
Gepubliceerd: 04-07-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Special: Financiële apps
Schrijf mee!