InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Air Miles inwisselen: bij welke winkels kan dat?

Air Miles inwisselen: bij welke winkels kan dat?

Air Miles is een spaarsysteem waarmee je punten genaamd 'Air Miles' kunt sparen bij verschillende bedrijven. In Amerika worden Air Miles gespaard om een daadwerkelijke korting te krijgen op vliegreizen. In Nederland zijn er voornamelijk andere kortingen te verkrijgen in winkels en bij dagjes uit. Lees in dit artikel meer over de mogelijkheden voor het inwisselen van je Air Miles in verschillende winkels.

Air Miles inwisselen bij Albert Heijn

Met Air Miles krijg je bij Albert Heijn geen vaste korting op alle producten. Slechts een aantal producten zijn te krijgen met een bepaalde Air Miles-korting. De korting kun je krijgen door elke 100 Air Miles in te wisselen voor 1 euro korting. Deze korting heeft wel een limiet (vaak gaat het tot 25 of 50% van de oorspronkelijke prijs). Air Miles korting bij Albert Heijn kun je o.a. krijgen op de volgende producten:
  • dvd's
  • toegangsbewijzen voor attractieparken en dierentuinen
  • wijnen
  • AH fotoservice (ah.nl/fotoservice)
  • Jamie Oliver producten
Daarnaast heeft Albert Heijn vaak tijdelijke acties waarbij Airmiles kunnen worden ingewisseld voor korting op de boodschappen. Zo ontvang je voor 1000 Airmiles 5 korting op je boodschappen. Vaak moet je aankoopbedrag wel hoger zijn dan 20.

Air Miles inwisselen bij Dixons

Bij Dixons geldt een vaste Air Miles-korting op alle producten van 10%! Je kunt hier 100 Air Miles voor 1 euro voor inleveren om deze korting te krijgen. De Air Miles-korting is ook geldig op producten die al in de aanbieding zijn. Zo kun je bij goed opletten erg lage prijzen regelen bij de Dixons!

Air Miles inwisselen bij Praxis

Bij Praxis krijg je altijd 10% Air Miles-korting op je totale aankopen. Hierbij lever je 100 Air Miles in voor een korting van 1 euro. Ook Praxis heeft tijdelijke Air Miles-aanbiedingen waarbij de Air Miles-korting hoger ligt dan de 10%.

Air Miles inwisselen bij Shell

Bij Shell kun je korting krijgen bij het tanken! De Air Miles-kortingen die gelden bij het tanken bij Shell zijn als volgt:
  • 1.000 Air Miles = 5 euro korting op een tankbeurt
Het maximum Air Miles dat je kunt inwisselen bij Shell is 3.000 Air Miles. Naast de kortingen die Shell geeft op tankbeurten bestaan er nog andere acties. Zo kun je Air Miles inwisselen tegen:
  • LEGO raceauto's
  • cadeaubonnen
  • badtextiel
  • en andere tijdelijke acties in de Shell shop

Air Miles inwisselen bij Etos

De drogisterij Etos heeft weinig inwisselmogelijkheden voor je Air Miles. Vaak hebben ze om de zoveel tijd één product dat je kunt kopen voor een bepaald aantal Air Miles. Dit moet dan maar net het product zijn waar je naar op zoek bent! Om te weten welk product je kunt krijgen voor je Air Miles kun je de Etos folder bekijken of de Air Miles website.
Voorbeelden van de tijdelijke Air Miles-producten bij Etos zijn:
  • tandenborstels
  • scheermesjes
  • parfums
  • badolie

Air Miles inwisselen bij Gall & Gall

Bij Gall & Gall kun je ook je Air Miles inwisselen, al is dit niet een vaste korting op alle producten. Gall & Gall heeft om de zoveel tijd een paar producten waar je korting op krijgt wanneer je een bepaald aantal Air Miles bijlegt. Ook hier geldt dat het maar net het product moet zijn waar je naar op zoek bent. De tijdelijke actieproducten zijn te bekijken op de site van Air Miles.

Air Miles inwisselen bij Bol.com

Sinds 21 oktober 2013 is het ook mogelijk om Air Miles in te wisselen bij Bol.com. Bij Bol.com is bijna alles verkrijgbaar; van boeken, cd's en dvd's tot speelgoed, tuinstoelen en make-up. Hier kun je 200 Air Miles inwisselen om 1 euro korting te krijgen. De Air Miles kun je inwisselen bij het afrekenen van je bestelling op de website van Bol.com. Hiervoor heb je een online account nodig op www.airmiles.nl. Voor je de bestelling betaalt moet je daarvoor eerst inloggen op de website van Air Miles. De Air Miles korting is in de vorm van een cadeaubon, dit betekent dat naast Air Miles ook nog een andere cadeaubon en/of kortingscode kan worden gebruikt.
© 2013 - 2017 Shiny, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Airmiles: sparen, inwisselen en spaartipsAirmiles: sparen, inwisselen en spaartipsAirmiles is wellicht het bekendste en populairste spaarsysteem van Nederland. Miljoenen mensen hebben dat blauwe kaartje…
De Air Miles AppDe Air Miles AppDe Air Miles App. Ook zo zat van de bonnetjes die je moest uitprinten en meenemen voor wat extra bonusmiles of korting?…
Air Miles, wie spaart ze nog?Air Miles, wie spaart ze nog?Het is een tijd lang een rage geweest. Iedereen spaarde Air Miles. Mensen droomden van verre reizen met het vliegtuig, m…
Air Miles, spaar voor leuke uitjes en extraatjesAir Miles, spaar voor leuke uitjes en extraatjesJe hebt vast wel eens van Air Miles gehoord. Door aankopen bij bepaalde winkels te doen kun je Air Miles sparen. Als je…
Dooyoo, reviews schrijven in het EngelsReview schrijvers zijn er genoeg in ons mooie kikkerland, maar ook voor sites in het buitenland kun je actief meeschrijv…
Bronnen en referenties
  • Ah.nl
  • Etos.nl
  • Airmiles.nl

Reageer op het artikel "Air Miles inwisselen: bij welke winkels kan dat?"

Reacties

Ajg Vanden Elshout, 13-08-2016 15:39 #3
Hoe kan ik punten inleveren voor bioscoopkaarten?

Cenerentola (infoteur), 14-04-2016 14:17 #2
V&D is passé. Bij de AH winkels kan je (soms?) airmiles inwisselen tegen een koers van 100 miles = 0,50. Zo is je (airmiles-)geld in één klap 50% minder waard, zo ook bij Bol.com en Shell. Eigenlijk schandalig!

Lidy van der Linden, 17-08-2015 13:03 #1
Is 3000 airmiles het maximum. Is 10000 airmiles een actie?

Infoteur: Shiny
Laatste update: 14-04-2016
Gepubliceerd: 20-06-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Schrijf mee!