InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Geld verdienen via internet

Geld verdienen via internet

Geld verdienen via internet Het lijkt simpel om geld te verdienen via internet, maar wanneer je dit wil, moet je er eerst wel heel veel tijd en energie in stoppen. Een echt salaris verdienen via internet is moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Het gaat alleen niet vanzelf en je hebt een lange adem nodig om dit voor elkaar te krijgen. Geld verdienen gaat nooit vanzelf.

Tekst schrijven

Tekst schrijven kan je via allerlei instanties en programma's. Er zijn succesverhalen bekend van mensen die door het schrijven van verhalen voor internet een minimumloon bij elkaar verdienen. Vaak schrijven deze mensen voor meerdere websites, zowel van anderen als van zichzelf. Ook de schrijvers van 1000 artikelen of meer hier op InfoNu zullen er zeker een aardig zakcentje aan overhouden, maar of ze maandelijks het minimumloon bijeensprokkelen? Ik betwijfel het. Verzin jij steeds nieuwe recepten, ben je de eeuwige student of weet jij alles van doe-het-zelf of tuinieren? Bedenk dan eens hoe je dit in verhalen kan gieten en meld je aan bij bijvoorbeeld InfoNu of maak je eigen website. Je schrijft het makkelijkst wanneer je schrijft over onderwerpen waar jijzelf affiniteit mee hebt. Wanneer je plannen hebt om een eigen website te beginnen, kan je schrijven voor InfoNu, Todio, Plazilla, artikeltjes, leerwiki en aanverwanten ook zien als een leerschool. Je leert hier al doende het één en ander over zoekmachines, grammatica en schrijfstijl. Vooral wanneer je het forum volgt, waarin geregeld tips worden gegeven en discussies gaande zijn over wat wel en wat niet werkt. Conclusie is dus dat dit mogelijk is, maar dat hier dan wel vele jaren werk in gaat zitten, voordat je dit daadwerkelijk voor elkaar kan krijgen.

Webwinkel beginnen

Ook een mogelijk is het starten van een webwinkel. Helaas sneuvelen er iedere maand net zoveel webwinkels als dat er starten, maar wanneer je een origineel idee hebt, zal je winkel zeker lopen. Specialiseer je in een bepaald product. Zo zijn er internetwinkels die alleen schroefjes en moertjes verkopen en winkels die zich hebben toegelegd op bezems, luiwagens en vloertrekkers. Dit zijn originele ideeën en gek genoeg loopt zo'n gespecialiseerd zaakje op internet vaak wel. Wanneer je het zoveelste cadeauwinkeltje of knutselzaakje op internet opent, wordt de kans erg groot dat je verdiensten laag zijn en je winkeltje uiteindelijk sneuvelt. Er zijn er al zoveel en voor succes moet je opvallen in de massa. Je kan om te beginnen je spulletjes aanbieden via marktplaats en eBay. Steeds vaker worden hier nieuwe artikelen tegen een schappelijke prijs aangeboden en zo bouw je wat naamsbekendheid op.

Foto's verkopen

Via Stockfotosites kan je je foto's verkopen via internet. Wanneer je dit wil moet je beschikken over een goede spiegelreflexcamera en goede composities kunnen maken. Wanneer dit voor jou geen probleem is, is er een mogelijkheid om via internet geld te verdienen aan je foto's. Lees voor meer informatie: Beginnen als fotograaf, hoe doe je dat? Bedenk wel dat de concurrentie hier groot is en dat de markt wel enigszins verpest is door de vele fotografen die hun werk gratis aanbieden op internet.

Zelf een website maken

Wanneer je veel informatie kan geven over een bepaald onderwerp, kan het een goed idee zijn om zelf een website te beginnen en via Google AdSense en affiliatie programma's geld te verdienen. Ook bestaat dan de mogelijk om ebooks over een bepaald onderwerp te schrijven en aan te bieden tegen een gering bedrag. De inkomsten zijn in dat geval allemaal voor jezelf en dat kan best nog oplopen. Wanneer je niet goed bent in het maken van websites kan je dit doen via bijvoorbeeld Squidoo en Weebly. Deze sites geven je de mogelijkheid om gratis websites te bouwen met vele thema's en eenvoudig door de diverse modules te slepen en in te vullen. Iedereen kan dit en waarschijnlijk zijn er wel meer sites te vinden die deze mogelijkheid bieden en je hierbij ook de mogelijkheid bieden advertenties en affiliatie programma's toe te voegen. Wanneer je zelf een website bouwt, is het wel zo dat alle verdiensten voor jezelf zijn en dat is bij de genoemde websites niet het geval.

Jezelf aanbieden als websitemaker

Wanneer je een beetje thuis begint te raken in het maken van websites kan je je diensten aanbieden als website ontwikkelaar en voor het onderhoud van de desbetreffende websites. Iedereen heeft graag dat zijn website up to date is en geregeld aangevuld wordt met nieuwe informatie. Misschien is dit wel iets voor jou? Zo is het ook mogelijk om je te specialiseren in een bepaald onderwerp. Wanneer je veel weet over dieren, is het een idee om je toe te leggen op dierenartsen. Zij zijn blij wanneer ze het maken van een website uit handen kunnen geven en jij kan een simpel stukje tekst (bijvoorbeeld over Myxomatose injecties) met kleine aanpassingen op meerdere websites kwijt.

Apps ontwikkelen

Dit is de nieuwste mogelijkheid om geld te verdienen via internet. Je moet hierbij wel een beetje kunnen programmeren, maar wanneer je een goed idee hebt wat je kan omzetten in een app valt er zeker geld mee te verdienen. Probeer wel je app aan te bieden bij Google Play of iTunes. De meeste mensen zoeken niet verder wanneer ze een nieuwe app voor hun telefoon of iPad zoeken. Een succesverhaal op dit gebied zijn de apps van Juf Janny. Een juf die educatieve apps ontwikkelt en verkoopt via Google Play. Wanneer je wil testen of dit iets voor jou is, kan je Agile Platform tijdelijk gratis gebruiken. Dit is een webapplicatie ontwikkeltool die je 15 dagen gratis kan uitproberen. Ook kan je het niet erg gebruiksvriendelijke Android SDK gratis downloaden. Wanneer je je app wil aanbieden moet je hier helaas wel voor betalen, dus je moet er wel zeker van zijn dat je een goed product op de markt zet, wat zichzelf terug verdient.

Geld verdienen via internet heeft het voordeel dat je dit vanuit huis kan doen op de momenten dat het jou uitkomt. Spreekt dit je aan, ga er dan voor!

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geld verdienen via internet"

Infoteur: Katinka900
Laatste update: 23-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Special: Thuiswerken
Schrijf mee!