InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Hotelkamer kopen aan zee en rijk worden met verhuur

Hotelkamer kopen aan zee en rijk worden met verhuur

Hotelkamer kopen aan zee en rijk worden met verhuur Slapend rijk worden met vastgoed is een droom van vele investeerders. Doorgaans brengt de verhuur van vastgoed veel verantwoordelijkheden en kopzorgen met zich mee, denk maar aan de administratieve formaliteiten en huurcontracten. Maar een nieuwe methode brengt daar verandering in. Bij de hotelketen Ibis kan je immers je eigen hotelkamer kopen, terwijl die door Ibis zelf wordt uitgebaat. Zo kan je zonder zorgen eigenaar zijn en tegelijk huuropbrengsten van de hotelkamer innen. Ibis biedt deze mogelijkheid om eigenaar van een hotelkamer te worden onder meer aan aan de Belgische kust. Een hotelkamer aan zee heeft een mooi potentieel rendement omwille van de aantrekkingskracht die de kust heeft voor dagjesmensen en vakantiegangers. Rijk worden met verhuur kan zodoende op een relatief passieve manier: eens je begininvestering gedaan is, neemt Ibis de verantwoordelijk van jou over. Bovendien stort de hotelketen de opbrengsten uit verhuur van de kamer op jouw rekening.

Rijk worden met vastgoed

Het interessante aan vastgoed is dat je er op twee manieren geld mee kunt verdienen. Ten eerste kan je winst maken door het vastgoed aan een hogere prijs door te verkopen dan de prijs waaraan je het gekocht hebt. Ten tweede kan je ook opbrengsten halen uit de verhuur. Een minder voor de hand liggende manier om geld te verdienen met verhuur wordt geboden door de bekende hotelketen Ibis. Ibis biedt particuliere investeerders de mogelijkheid om een kamer te kopen in een van hun hotels aan de Belgische kust, meer bepaald in het charmante kuststadje De Panne.

Hotelkamer kopen bij Ibis

Het verkopen van hotelkamers is een strategie van Accor, het moederbedrijf van Ibis. Accor is maar eigenaar van een klein deel van de gerunde hotels, en die strategie wil het in de toekomst verder uitbreiden. Het businessmodel van Accor is in het bijzonder gespecialiseerd in het uitbaten van hotels, wat ook inhoudt dat het alle verantwoordelijkheid draagt voor het dagelijks onderhoud en de betalingen van de kosten van de hotels. Als eigenaar van een hotelkamer hoef je je dus niet te verwachten aan facturen van herstellingen aan je hotelkamer.

Hotelkamer aan zee

Dit systeem betekent dat je eigenaar wordt van een hotelkamer die helemaal voor jou gerund wordt door Ibis. Je hebt dus helemaal geen stress en je hoeft je niet ongerust te maken over de exploitatie ervan. Wel is je hotelkamer geen tweede verblijf: de kamer maakt deel uit van de standaardstijl van Ibis en van het hotelreserveerprogramma. Je kan er dus geen persoonlijke touch aan geven en als er andere hotelgasten je kamer hebben gereserveerd, dan kan je er niet zelf in. Wel krijg je korting als je in het hotel wilt verblijven.

Opbrengsten uit verhuur

Het leuke aan het hebben van een eigen hotelkamer is dat je geen verantwoordelijkheden en verplichtingen hebt als het aankomt op onderhoud, herstellingen en andere kosten. Tegelijk kan je wel meegenieten van de opbrengsten die je hotelkamer oplevert. Elk kwartaal betaalt Ibis je 90% van de huuropbrengsten uit, wat toch een heel aantrekkelijk rendement is. Al vanaf 50.000 euro kan je investeren in een eigen hotelkamer bij Ibis.

Hotelkamer kopen: voordelen

  • vastgoed biedt de zekerheid van steen
  • Accor is een grote speler op de internationale hotelmarkt
  • geen zorgen wat betreft onderhoud of uitbating van de kamer
  • je krijgt voortdurend opbrengsten binnen van je hotelkamer
  • je krijgt korting als je zelf in het hotel overnacht
  • fiscale voordelen
  • locatie aan de Belgische kust zorgt voor hoge bezettingsgraad

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.idepanne.be/, bezocht op 02/01/2016.

Reageer op het artikel "Hotelkamer kopen aan zee en rijk worden met verhuur"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 02-01-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Rijk worden
Schrijf mee!