InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Rabobank beleggingsvormen: hoe kan je beleggen bij Rabo?

Rabobank beleggingsvormen: hoe kan je beleggen bij Rabo?

Rabobank beleggingsvormen: hoe kan je beleggen bij Rabo? Beleggen is in tijden van crisis doorgaans niet populair bij de meeste beleggers. Toch kan een crisis interessant zijn om aandelen te kopen van bedrijven die nadeel ondervinden van een negatieve stemming op de beurs maar toch intrinsiek sterk staan. Bij de Rabobank zijn er verschillende beleggingsvormen mogelijk. Je kan zelf beleggen of je laten bijstaan door specialisten van de bank. Een andere manier is een combinatie van deze twee beleggingsvormen, waarbij je in samenspraak met specialisten belegt. Het advies van deze experts kan je in dat geval leiden bij je beleggingsbeslissingen. Heb je een groot vermogen om te beleggen dan kan je een beroep doen op het Rabo Vermogensmanagement.

Crisis

In tijden dat het slecht gaat met de economie verliest beleggen op de beurs bij het grote publiek veel van haar aantrekkingskracht. Toch is het ook bij een crisis interessant om de bewegingen van de beurs te volgen. Vaak gaan ook sterke aandelen mee met de neerwaartse trend onder invloed van pessimistische gevoelens bij investeerders en economen. In dat geval kan het rendabel zijn om een sterk aandeel tegen een lage waardering te kopen en vast te houden met de hoop op een betere economische toekomst.

Beleggen Rabobank

Wie wil beleggen moet zich eerst enkele vragen stellen. Aan de hand van de antwoorden op die vragen kan je je een duidelijk beeld schetsen wat precies je doelstellingen en je verwachtingen zijn als je wilt beleggen. Beleggen is immers niet iets waar je van de ene dag op de andere eens mee begint. Ga rustig na hoe groot je basisbedrag is waarmee je wilt beleggen en welk doel je wilt behalen. Rabobank biedt verschillende manieren aan om te beleggen. Beleggen bij Rabobank kan je zelf doen of met hulp van specialisten van de bank.

Zelf beleggen

Wil je zelf je beleggingen beheren zonder hulp van experts, dan kan je beleggen via Rabo Direct Beleggen. Via het online platform kan je zelfstandig je beleggingsportefeuille beheren en orders uitvoeren op de beurs. Actuele informatie van koersen van aandelen, obligaties en fondsen kan je makkelijk terugvinden via dit systeem. Ook zijn de tarieven voordelig omdat je zelfstandig belegt. Je kan op deze manier orders uitvoeren per internet of per telefoon. Om zelf te beleggen is het noodzakelijk dat je voldoende kennis én tijd hebt om met de financiële actualiteit bezig te zijn en doordachte beslissingen te nemen op het vlak van kopen en verkopen van aandelen. Wel heb je al zelfstandig belegger de mogelijkheid om de uitgebreide beursinformatie van Rabobank op te volgen en te bestuderen.

Rabo "Laten Beleggen"

Experts
Als je wel wilt beleggen maar je hebt niet zo veel kaas gegeten van beleggingen, dan hoef je niet te wanhopen. Dan kan je terecht bij de formule "Laten Beleggen", waarbij je je beleggingsportefeuille laat beheren door specialisten van de bank. Je maakt je wensen vooraf duidelijk aan de deskundigen, waarna er een beleggingsstrategie wordt opgemaakt. De financiële experts van de bank beslissen dan over de gepaste aankopen of verkopen. Wel kan je beleggingen altijd online opvolgen.

Overzicht "Laten Beleggen"
  • Rabo RendeMix: deskundigen beleggen je geld in een van de Robeco Mixfondsen
  • Rabobank Beheerd Beleggen: specialist Schretlen & co. belegt vanaf een bedrag van 80.000 euro
  • Rabo Toekomst Beleggen: fiscaal aantrekkelijk beleggen voor de oude dag
  • Rabo Levensloop Beleggen: fiscaal aantrekkelijk beleggen voor allerlei soorten verlof

Samen beleggen

Beleggen bij Rabo kan op een manier die een combinatie is van zelf beleggen en "laten" beleggen. Het gaat om het zogenaamde "Advies Beleggen" of Rabo "Select Beleggen", waarbij je je laat bijstaan door een persoonlijke beleggingsadviseur van de bank. Deze vorm van belegging is wel alleen geschikt voor actieve beleggers die beschikken over een basisbedrag van 200.000 euro om in te beleggen. Je persoonlijke adviseur geeft u ook analyses, actuele informatie en geeft bijkomende informatie over nieuwe beleggingsopportuniteiten.

Rabo Vermogensmanagement

Heb je de beschikking over een vermogen dat vrij groot is dan kan je een beroep doen op het zogenaamde Vermogensmanagement. Vermogensmanagement is een formule die zorg draagt voor kapitalen vanaf 1 miljoen euro, waarbij een team van financiële experts je beleggingsportefeuille beheert op een ultraprofessionele wijze.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sparen - super veilig sparen bij de RabobankSparen - super veilig sparen bij de RabobankSparen bij de Rabobank in 2016 en 2017? De Rabobank was altijd de meest veilige bank in ons land om bij te sparen. Super…
Eerst was er de Boerenleenbank, thans hebben we de RabobankEerst was er de Boerenleenbank, thans hebben we de RabobankAls we naar de huidige kantoren van de Rabobank kijken dan vergeten we misschien dat het allemaal begonnen is met de Boe…
Sparen of beleggen?Sparen of beleggen?Met de als maar dalende aandelenkoersen, stellen steeds meer mensen zich de vraag wat verstandiger is, sparen of belegge…
InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?InternetSpaarrekening van de Rabobank, iets voor u?Bij de Rabobank kunt u op vele manieren sparen. Zo is er de internetspaarrekening, maar kunt u ook kiezen voor een depos…
De Rabobank, de Rabo Bank heeft veel invloed in NederlandDe Rabobank, de Rabo Bank heeft veel invloed in NederlandWat valt er allemaal onder de Rabobank, vast meer dan u denkt. De Rabobank is een oer Hollandse bank die zich inmiddels…
Bronnen en referenties
  • https://www.rabobank.nl/particulieren/beleggen/, bezocht op 20/01/2016.

Reageer op het artikel "Rabobank beleggingsvormen: hoe kan je beleggen bij Rabo?"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 20-01-2016
Gepubliceerd: 21-12-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Rabobank
Schrijf mee!