InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Beleggen in vastgoed: vastgoed in Belgisch Limburg

Beleggen in vastgoed: vastgoed in Belgisch Limburg

Beleggen in vastgoed: vastgoed in Belgisch Limburg Belgisch Limburg is een regio die bij investeerders in vastgoed soms al eens onderschat wordt. Toch heeft deze provincie heelwat troeven als het aankomt op beleggen in onroerend goed. In steden als Hasselt en Genk liggen er mogelijkheden op het vlak van de verhuur van appartementen en studentenkamers. Voorts kan je ook investeren in chalets of landhuizen in de Kempen of in het Maasland. Om meer te weten te komen over het beschikbare vastgoed in je gewenste regio is het raadzaam om het advies te vragen van een makelaar in vastgoed. Waarop letten bij het kopen van vastgoed in Belgisch Limburg?

Belgisch Limburg: een onderschatte regio

De investeerder in vastgoed die onroerend goed wil kopen in België, zal in de eerste plaats denken aan de kust of de Ardennen. Dat zijn de meest vanzelfsprekende gebieden om appartementen of huizen te kopen met het oog op rendement. Een regio die de meeste investeerders links laten liggen, is Belgisch Limburg. Limburg is zowel in Nederland als in België een groene regio waar je kan genieten van prachtige landschappen en natuurschoon. Limburg als geheel is bovendien een belangrijk centrum van de zogenaamde "Euregio Maas-Rijn": een grensoverschrijdend samenwerkingsverband van regio's in Nederland, Duitsland en België.

Verstedelijkt gebied: appartementen en studentenkamers

In de Limburgse vastgoedsector heb je verschillende mogelijkheden om te investeren. Ten eerste heb je het verstedelijkt gebied rond de hoofdstad Hasselt en de naburige steden Genk en Diepenbeek. Daar liggen er vooral mogelijkheden om te beleggen in appartementen met het oog op de verhuur. Bovendien zijn er hogescholen en universiteiten, wat perspectieven biedt voor het verhuren van studentenkamers.

Vastgoed in de rustige Kempen

Ten noorden van de hoofdstad Hasselt begint het natuurgebied van de Kempen. De Kempen zijn een rustig gebied waar je naar hartelust kan genieten van de natuur, zoals bijvoorbeeld het maken van fietstochtjes of wandelingen. Wie wil investeren in een woning in een rustig afgelegen gebied, is in de Kempen op de juiste plaats. In de Kempen zijn er veel mogelijkheden wat betreft chalets en landhuizen. De Kempen is ook een van de "warmste" gebieden van België.

Vastgoed Zuid-Limburg en Maasland

Een regio waar de prijzen van vastgoed nog niet de pan uit swingen is het zuiden van Limburg, meer bepaald de streek rond Sint-Truiden, Borgloon en Tongeren. In verhouding liggen de prijzen van appartementen en huizen er iets lager dan in de rest van het Vlaamse landsgedeelte. De streek staat bekend om de uitgebreide fruitteelt, wat een bepaalde charme met zich meebrengt wanneer in de lente de fruitbomen in bloei staan. Een andere interessante regio voor het beleggen in landhuizen of villa's is het Maasland, met aangename provinciesteden als Maasmechelen, Lanaken en Maaseik.

Limburgs vastgoed kopen via makelaar

Investeerders kunnen met de hulp van een makelaar in vastgoed veel te weten komen over de omgeving van een vastgoed, de kwaliteiten van het gebouw, enz. Daarom kan het nuttig zijn om eerst een prijsofferte aan te vragen van een makelaar, waardoor je een beeld krijgt van wat zijn of haar advies je kan kosten. Online kan je je gegevens invullen waarna je de verschillende aanbieders handig zal kunnen vergelijken.

Interessante websites

  • http://www.zimmo.be/nl/vastgoedkantoor/hasselt-3500/limburgs-vastgoed-nv-40540/
  • www.limburgsvastgoed.be
  • http://www.jurimex.be/
  • www.vastgoedinlimburg.nl (over vastgoed in Belgisch én Nederlands Limburg)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.limburgsvastgoed.be
  • http://www.jurimex.be/
  • www.vastgoedinlimburg.nl (bronnen geraadpleegd op 26/06/2016).

Reageer op het artikel "Beleggen in vastgoed: vastgoed in Belgisch Limburg"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 26-06-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Vastgoed België
Schrijf mee!