InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Beleggen: fondsbeleggen bij Robeco

Beleggen: fondsbeleggen bij Robeco

Beleggen: fondsbeleggen bij Robeco Veel mensen zien in deze onzekere financiële tijden door de bomen het bos niet meer. Beter dan in paniek raken is dan altijd advies zoeken bij een gespecialiseerde vermogensbeheerder. Een van die mogelijke vermogensbeheerders is het ervaren Robeco. Bij hen kan je bijvoorbeeld gaan fondsbeleggen. Lees er hier in dit artikel meer over.

Beleggen in het kort

De meeste mensen weten wel wat beleggen is, kort door de bocht is het het opbouwen van kapitaal door geld dat je wel even kunt missen te investeren. Er zijn diverse manieren om dit te doen, en een van die manieren is fondsbeleggen. Diverse vermogensbeheerders zijn hier in gespecialiseerd en Robeco is er daar een van.
Als je gaat beleggen dat kan je er voor kiezen om dit te doen in individuele aandelen (je koopt bijvoorbeeld wat aandelen Ahold, TomTom en Philips), je kan ook obligaties kopen of je gok nemen in de wereld van onroerend goed. Al deze vormen van beleggen hebben hun eigen voordelen en hun eigen nadelen. De laatste tijd zijn veel mensen er achter gekomen dat fondsbeleggen misschien wel net iets meer voor- dan nadelen heeft. Een voorbeeld daarvan dat je te maken krijgt met een relatief grote spreiding van het risico. En risicospreiding is de laatste tijd erg slim gebleken. Nu zet Robeco de wereld van het beleggen open voor particulieren die net beginnen. Beleggen kan zo eenvoudig zijn als je maar goede adviseurs hebt!

De voordelen van fondsbeleggen

In het kort zijn dit de voordelen van fondsbeleggen ten opzichte van individueel beleggen:

De ingebouwde risicospreiding

Alle fondsen van Robeco hebben een ingebouwde risicospreiding. Deze fondsen bevinden zich in werkelijke alle sectoren en delen van de wereld. Een zware klap in bijvoorbeeld de huizenmarkt betekent dan niet direct een drama. Wil je zelf een uitgebreide beleggingsportefeuille aanleggen, dan moet je al reeds een ervaren belegger zijn en het bijhouden van de benodigde kennis vergt erg veel stress. Maar het kan natuurlijk ook een hobby zijn!

Geen stress

Heb je je beleggingen ondergebracht bij Robeco, dan heb je hier zelf amper meer omkijken naar. Een fondsmanager die niets anders doet zorgt ervoor dat er verstandig wordt omgesprongen met jouw beleggingen. Zou je dit zelf doen dan kan dat een behoorlijke stressvolle taak zijn waarbij je geen dat de ontwikkelingen op de financiële markt mag missen.

Ook voor de kleine belegger

Ook mensen die maar een wat kleiner bedrag voor langere tijd kunnen of willen vast zetten is Robeco zeer geschikt. Robeco zoekt de beste beleggingsfondsen uit. Maar als je hier ook voldoende spreiding in wil bouwen, dan heb je verschillende aandelen nodig uit diverse landen en sectoren. Alleen de grote belegger kan dit op een individuele basis veilig doen. Ben je een kleine belegger, dan ben je beter af bij een gespecialiseerde vermogensbeheerder.

Omvangrijk bereik

Met de fondsen van Robeco bereik je de hele wereld, althans de delen die stabiel genoeg geacht worden. Dit betreft dus ook de markten die voor particulieren niet of nauwelijks toegankelijk zijn.

Ervaring met Robeco?

Als je interesse hebt in beleggen of fondsbeleggen via Robeco dan kun je altijd telefonisch, persoonlijk of via de website contact opnemen met een van de gespecialiseerde adviseurs. Wil je iets kwijt met betrekking tot je ervaring met Robeco of heb je een vraag, dan kun je die altijd hier onder plaatsen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Beleggen: fondsbeleggen bij Robeco"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 08-10-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Sparen
Schrijf mee!