InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > De broker Markets.com

De broker Markets.com

Markets.com is een online Forex en CFD broker. Het bedrijf biedt Forex en CFD handelen op verschillende platforms aan, zoals het wereldwijde populaire Meta Trader 4 platform. Het bedrijf komt oorspronkelijk uit Cyprus, maar is wereldwijd actief in twintig verschillende talen. Markets.com is gevestigd in Cyprus. Markets.com is gereguleerd door de CySEC (Cyprus Securities and Exchange Commission) en bevoegd om diensten aan te bieden door toonaangevende Europese reguleringsinstanties, zoals de AFM, FCA, CONSOB en BaFIN. Door al deze financiële autoriteiten is Markets.com geregistreerd en worden ze ook gecontroleerd.

Geschiedenis

Markets.com is opgericht in 2006, hiervoor bekend als GFC Markets. Het is opgericht door marktveteranen en online ondernemers om de behoefte van zowel onervaren als ervaren handelaren te ondersteunen. In 2010 is de naam van GFC Markets veranderd naar Markets.com, omdat dit door de groei als een passendere naam werd bevonden. Tijdens deze groei werden er meerdere kantoren wereldwijd geopend, extra trading producten werden toegevoegd, nieuwe handelsplatformen en introductie van verschillende mobiele trading applicaties.

Diensten

Bij Markets.com kan er worden gehandeld in Forex en CFD producten. Er kan worden gehandeld in grote Amerikaanse en Europese aandelen. Daarnaast in bekende indices, zoals de AEX en de Dow Jones. En in grondstoffen zoals goud en olie. Doordat er wordt gehandeld in CFD’s is er een hefboomeffect. Markets.com is een broker met een van de hoogste hefbomen. Voor aandelen geldt een hefboom van 1:20 en voor forex is er meestal een hefboom van 1:200. Dit is erg hoog en zorgt ervoor dat een belegger met hetzelfde geld een grotere positie aan kan gaan, waardoor het mogelijk is om sneller meer winst te behalen.

Klantenservice

Markets.com is in twintig verschillende talen beschikbaar en is marktleider op het gebied van klantenservice. Hiervoor hebben ze verschillende prijzen ontvangen. Klanten hebben 24 uur per dag toegang tot helpdeskmedewerkers die meerdere talen kunnen spreken. Daarnaast is de internationale Dealing Desk volledig uitgerust met marktexperts die altijd klaar staan om vragen te beantwoorden.

Verschillende platforms

Markets.com heeft verschillende platforms die ze aanbieden waarmee er kan worden gehandeld. Deze platformen bieden verschillende mogelijkheden aan, waardoor beleggers voor een platform kunnen kiezen die het best bij hun wensen aansluit. Er zijn platforms die kunnen worden gedownload of die bereikbaar zijn via internet. Daarnaast zijn er platforms die beschikbaar zijn voor de smartphone en tablet. Dit zijn de volgende platforms:
  • Meta Trader 4 (populairste platform)
  • Sirix WebTrader (kan worden toegevoegd bij het MT 4 platform)
  • Market MobileTrader (platform voor Iphone, BlackBerry en Android telefoons)
  • Market MultiTerminal (hierbij kan er verschillende accounts tegelijkertijd worden beheerd)

Affiliate programma

Markets.com biedt een affiliate programma aan. Met dit programma kunnen website eigenaren en andere internet marketeers nieuwe handelaren verwijzen naar Markets.com. Wanneer ze nieuwe beleggers hebben aangedragen via het programma kunnen ze per belegger een commissie krijgen. De commissie is bij Forex maximaal 700 dollar en bij binair maximaal 500 dollar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.markets.com/
  • http://www.onlinehandelen.com/review/markets-com
  • http://www.investing.com/brokers/markets.com/press-releases/gfc-markets-is-rebranding-to-markets.com-65488

Reageer op het artikel "De broker Markets.com"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 08-05-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Online brokers
Schrijf mee!