InfoNu.nl > Financieel > Administratie > ABN AMRO Mobiel Bankieren app

ABN AMRO Mobiel Bankieren app

Geld overmaken was nog nooit zo makkelijk. Met de upgrade van de ABN AMRO saldo app, de ABN AMRO Mobiel bankieren app kan er nu ook geld overgemaakt worden via een smartphone of tablet.

Hoe aanmelden voor de ABN AMRO Mobiel Bankieren app

Allereerst moet er geregistreerd worden, je geeft eerst een 5-cijferige identificatiecode op om in te kunnen loggen. Er moet na het opgeven van een pas en rekeningnummer eenmalig met de e-dentifier ingelogd worden. Ook moet er een daglimiet opgegeven worden, dit is de limiet die je per dag kunt overmaken zonder daarvoor met de e-dentifier te hoeven inloggen. Vervolgens kun je alle normale betaal en spaarrekeningen inzien.

Saldo mutaties inzien

Na het aanmelden zie je de rekeningen die je hebt. Als je op een van deze rekeningen klikt kan je de bij en afschrijvingen inzien van de laatste 18 maanden.

Overboeken met ABN AMRO Mobiel Bankieren

De belangrijkste nieuwe functie van de mobiel bankieren app is natuurlijk de mogelijkheid om met de app te kunnen overboeken. Tot aan de eerder opgegeven limiet kan dit zonder de e-dentifier. Voorwaarde hiervoor is wel dat je een overboeking naar deze begunstigde hebt gedaan in de afgelopen 18 maanden, anders is het alsnog nodig om (eenmalig) een opdracht te geven via de e-dentifier. Ook bij opdragen die groter zijn dan de ingestelde limiet of als je over de daglimiet heengaat zul je de opdracht moeten doorsturen middels de e-dentifier. Het overboeken kan op verschillende manieren. De makkelijkste is om over te boeken vanuit het saldo mutatie overzicht naar iemand aan wie je eerder geld hebt overgemaakt of van wie je geld hebt ontvangen. Je klikt dan op deze mutatie in het overzicht en vervolgens op overboeken, alle gegevens zijn dan al ingevuld en je hoeft alleen het bedrag nog op te geven wat je wilt overboeken. Een tweede manier is om een lege overboeking te openen, je kan dan alles zelf invullen of je kan iemand selecteren uit je adres boek. In het adresboek is het ook mogelijk om het rekeningnummer van de persoon op te slaan en bijvoorbeeld een foto toe te voegen. De toegevoegde foto zul je dan ook terug zien in de saldomutaties.

Limieten ABN AMRO Mobiel Bankieren app

De ABN AMRO mobiel bankieren app werkt met limieten, je kan zelf een daglimiet instellen. De limieten zijn als volgt:
  • Op de eigen rekeningen kan vrij overgemaakt worden, dit zijn alle rekeningen onder dezelfde (jouw) tenaamstelling.
  • Naar gezamenlijke rekeningen kan maximaal € 3000 worden overgeboekt.
  • Naar rekeningen van derden waar in de laatste 18 maanden al een overboeking naar is gedaan kan tot aan de zelf gekozen limiet worden overgemaakt.
  • Naar rekeningen van derden waar in de laatste 18 maanden geen overboeking naar is gedaan kan alleen met de e-dentifier een overboeking worden gedaan.

De ABN AMRO Mobiel Bankieren app is beschikbaar voor iPhone- en iPadgebruikers, Androidgebruikers en Blackberry gebruikers. Voor wie nog de “oude” ABN AMRO Saldo app gebruikt kan deze upgraden naar de ABN AMRO Mobiel Bankieren app. De applicatie is te gebruiken voor particuliere klanten en voor zakelijke klanten met een omzet tot 1 miljoen euro en ZZP'ers.
© 2011 - 2017 Obama, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.abnamro.nl

Reageer op het artikel "ABN AMRO Mobiel Bankieren app"

Infoteur: Obama
Gepubliceerd: 03-08-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Administratie
Schrijf mee!